رهسپاریم با ولایت تاشهادت

وبلاگ شخصی مجتبی صداقت

رهسپاریم با ولایت تاشهادت

وبلاگ شخصی مجتبی صداقت

رهسپاریم با ولایت تاشهادت

اینجانب مجتبی صداقت متولد سال 1361 در شهر دارالعباده یزد، طلبه علوم دینی و دارای مدرک سطح دو از حوزه علمیه می باشم.

شکوفه سیب

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۵۶ ب.ظ

سلام.  این چند روز که فرصت نشد در وبلاگ مطلب بگذارم مشغول جشنی بودم به نام جشن بزرگ شکوفه سیب با موضوع آداب نامگذاری در اسلام که الحمدلله جشن خوبی بود.

موضوع نامگذاری فرزند یکی از موضوعات مهمی است که همیشه ذهن پدر و مادرها را به خود مشغول کرده ومی کند. در اسلام هم به این مسئله اهمیت زیادی داده شده است.

پیامبر اعظم (ص) می فرماید: یکی از حقوق فرزند بر پدر آن است که نام نیک برای او انتخاب نماید اورا خوب تربیت کند و به او قرآن بیاموزد.

بعضی فکر می کنند که نامگذاری یک مسئله دست چندمی است که نباید خیلی مورد اهمیت قرار داد در حالی که اسم برای انسان هویت بخش است واسم ها برای انسان هویت می آورد.

اصلا دلیل نامگذاری برای هر فرد این است که آن شخص با نامش از بقیه تمیز وتشخیص داده شود یعنی بخشی از هویت هر کس به نامش مربوط می شود وتاثیر گذار است.

این که انسان ها را بانام خود وپدرشان صدا می زنند این برای ائ یک هویت مستقل می سازد.

حال باید دید که هویت هر انسان فقط مختص به اصل ونسب اوست یا عقاید وارزشهاو فرهنگ دینی که او به آن پایبند است هم جزیی از هویت او حتی بهتر است بگوییم بخش مهمی از هویت اوست.

ان اکرمکم عند الله اتقیکم یعنی این که ارزش  انسان مومن به تقوای او بستگی دارد واین ارزش هاست که هویت یک انسان را می سازد.وگرنه عده ای بودند که تا قبل از اسلام عرب بی فرهنگ وجاهلی بودند اما اسلام به آنها هویت بخشید و باارزش شدند.

حال که فرهنگ ودینداری واعتقاد جزء مهمی از هویت انسان را تشکیل می دهد چرا نباید این اعتقاد در نام ما که نمایه ای از هویت مارا نشان می دهد وجود داشته باشد.

شخصی آمد خدمت پیامبر وتازه مسلمان شده بود.حضرت از او پرسیدند که نامت چیست؟ گفت: عبد العزی یعنی بنده بت. حضرت فرمودند این نام برازنده یک بنده خدا نیست اسمت را عبدالرحمن بگذار.

این یعنی این که در نام انسان باید عقاید او هم مشخص شود. به خاطر همین است که آن هایی که تازه مسلملن می شوند نام اسلامی برای خود انتخاب می کنند.

غرض از همه این حرفها این بود که تشکر کنم از همه خواهران وبرادرانی که مارا درانجام این جشن یاری کردند بخصوص واحد خواهران هیئت انصار ولایت که زحمت زیادی برای این جشن کشیدند.

همچنین از حضور گرم حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد وبرادر عزیزم جناب آقای شریعتی که برایمان ثابت شد که همان صفای روبروی دوربین را پشت دوربین هم دارد تشکر می کنم.

یک قدردانی ویژه هم از بچه های گروه سرود خانه بچه های بهشت دارم که خیلی زیبا وتاثیر گذار سرودشان را اجرا کردند.تشکر از مربیان گروه، آقا محسن محمدی پناه وآقای یادگار که خیلی زحمت این گروه را کشیدند.

نام خیلی هارا باید برد که به شیوه های مختلف مارا در این جشن یاری کردند، که البته مجالش نیست وترس از جاگذاشتن اسمی نمی گذارد.

علی ای حال اجر همگی با شکوفه سیب کربلا حضرت علی اصغر(ع).

برای آگاهی از اخبا جشن به سایت دارالذکر مراجعه نمایید.  www.daozzekr.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۳
مجتبی صداقت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی